initgraph() Fonksiyonu
Bu fonksiyon seçilen grafik sürücüsünden grafik sisteminin yüklenmesini ve istenen grafik modunda çalıştırılmasını sağlar. fonksiyonun genel gösterimi şöyledir:
void initgraph(int *graphdriver, int *graphmode, char *pathtodriver);
Bu fonksiyonu kullanabilmemiz için öncelikle grafik sürücüsünün macro değerini atayacağımız bir ile grafik modunu atayacağımız bir başka değişken tanımlamalıyız.
C Programlama Daire Çizimi
#include <graphics.h>
#include <windows.h>
int main(){
int x,x1,y,y1;
char tus;
initwindow(1005,525);
setcolor(255);
x=45;
x1=1005;
y=45;
y1=300;
while(1){
tus=getch();
if(tus=='d'){
for(;x<960;x=x+10){
cleardevice();
circle(x,y,45);
circle(x1,y1,20);
if(x1>x){
x1=x1-10;
}
else if(x1<x){
x1=x1+10;
}
if(y1>y){
y1=y1-10;
}
else if(y1<y){
y1=y1+10;
}
tus=getch();
if(tus!='d')break;
}
}
else if(tus=='a'){
for(;x>=45;x=x-10){
cleardevice();
circle(x,y,45);
circle(x1,y1,20);
if(x1>x){
x1=x1-10;
}
else if(x1<x){
x1=x1+10;
}
if(y1>y){
y1=y1-10;
}
else if(y1<y){
y1=y1+10;
};
tus=getch();
if(tus!='a')break;
}
}
else if(tus=='w'){
for(;y>=45;y=y-10){
cleardevice();
circle(x,y,45);
circle(x1,y1,20);
if(x1>x){
x1=x1-10;
}
else if(x1<x){
x1=x1+10;
}
if(y1>y){
y1=y1-10;
}
else if(y1<y){
y1=y1+10;
}
tus=getch();
if(tus!='w')break;
}
}
else if(tus=='s'){
for(;y<=480;y=y+10){
cleardevice();
circle(x,y,45);
circle(x1,y1,20);
if(x1>x){
x1=x1-10;
}
else if(x1<x){
x1=x1+10;
}
if(y1>y){
y1=y1-10;
}
else if(y1<y){
y1=y1+10;
}
tus=getch();
if(tus!='s')break;
}
}
}
while(!kbhit()); //wait for user to press a key
closegraph(); //close graphics window
}
0 Yorumlar
Bizimle fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.