Buton Tanımlama ve Android Manifest Dosyası
Bu dersimizde android’le ilgili sms uygulaması yapacağız. Sebebi ne derseniz aslında görüldüğünden daha kolay bir programlama olduğunu göstermek. İlerdeki konularada bir giriş niteliği taşıması.
Öncelikle 2 tane textView tanımlayıp 2 adet edittext'i 1 tane button aktif ederek gönderceğiz. Bu dersten öğrencekleriniz.
Bu dersimizde android’le ilgili sms uygulaması yapacağız. Sebebi ne derseniz aslında görüldüğünden daha kolay bir programlama olduğunu göstermek. İlerdeki konularada bir giriş niteliği taşıması.
Öncelikle 2 tane textView tanımlayıp 2 adet edittext'i 1 tane button aktif ederek gönderceğiz. Bu dersten öğrencekleriniz.
- Android Manifest Dosyasını yakından incelenilecek
- Mesajlaşma kısmını android üzerinden nasıl gerçekleştiği
- Bir butona işlevsellik vererek onu aktif etme
Daha da basit indirgemek için tasarım diyorum :
Soldaki paletta kutusu yani tasarım araçlarının bulunduğu alandan 2 tane text View 2 tane editText ve 1 tane button alarak ekliyoruz.(Sürükle bırak ile ekrana sürükleyin.) Basit bir tasarım oluşturduk bile.
Sıra Button olayının aktifleşmesine gelirse:
Button gonder=(Button)findViewById(R.id.button); Kalıbını kullanacağız. Button’u idsini çekiyoruz. Gonder değişkenine eşitliyoruz.
gonder.setOnClickListener(new view.OnClickListener) { public void onClick(View v){
Burası ise button’a tıkladınızda ne olucak kısmıdır. Button’un işlevselliğini burada tanımlıyoruz.
}}
Button tanımlanması böyle. Ben Smsmaneger'ı aktif etmesini ve editTextlerdeki verileri çekerek mesajı göndermesini istedim. Olayımız bu kadar
Soldaki paletta kutusu yani tasarım araçlarının bulunduğu alandan 2 tane text View 2 tane editText ve 1 tane button alarak ekliyoruz.(Sürükle bırak ile ekrana sürükleyin.) Basit bir tasarım oluşturduk bile.
Android'te kodlarımızı java da ki MainActivity sınıfımıza yazıyoruz. Orada öncelikle 2
tane editText i tanımlayacağız.
Final değişkenini açıklarsam öncelikle tanımlanan ilk değişken değeri aldıktan sonra
değiştirilmemesidir. Telno olarak kalıcak. Aynı mesaj da öyle. Kullanmasanız da olur.
Sıra Button olayının aktifleşmesine gelirse:
Button gonder=(Button)findViewById(R.id.button); Kalıbını kullanacağız. Button’u idsini çekiyoruz. Gonder değişkenine eşitliyoruz.
gonder.setOnClickListener(new view.OnClickListener) { public void onClick(View v){
Burası ise button’a tıkladınızda ne olucak kısmıdır. Button’un işlevselliğini burada tanımlıyoruz.
}}
Button tanımlanması böyle. Ben Smsmaneger'ı aktif etmesini ve editTextlerdeki verileri çekerek mesajı göndermesini istedim. Olayımız bu kadar
Ve gerekli olan son bir şey ise en sonda daha yakından inceliyeceğimiz Android
Manifest dosyamız. Android sistemi bir uygulama bileşenini başlatmadan önce,
uygulamanın AndroidManifest.xml dosyasını okuyarak bileşenin varlığını kontrol
etmelidir. Bir uygulamaya ait bütün bileşenlerin uygulamanın ana proje dizininde
olması gereken bu dosya içinde bildirimi yapılmalıdır.
Manifest dosyası uygulamaya ait bileşenlerin bildirimine ek olarak
aşağıdaki işlemleri de yapar:
> İnternet girişi veya kullanıcı bilgilerinin sadece okunur girişi gibi kullanıcı izinlerini belirlemek.
> Uygulamanın gerektirdiği minimum API seviyesini bildirmek.
> Uygulamanın gerektirdiği veya kullandığı donanım ve yazılım özelliklerini bildirmek (kamera, bluetooth hizmeti gibi).
> Android API'leri dışında uygulamanın gerektirdiği API kütüphaneleri (Google Maps kütühanesi gibi).
Tüm uygulama bileşenlerinin bildirimi benzer şekilde yapılmalır:
application tagları arasında biz kendi activitymizi koyuyoruz. İzin alırken
<uses-permission android:name="Alıncak isim"/> şeklinde alıyoruz.
activity android:name ve label kullanarak istersek yeni bir activity için izin alabiliriz. Sonraki kısımlarda değinelecektir.
> İnternet girişi veya kullanıcı bilgilerinin sadece okunur girişi gibi kullanıcı izinlerini belirlemek.
> Uygulamanın gerektirdiği minimum API seviyesini bildirmek.
> Uygulamanın gerektirdiği veya kullandığı donanım ve yazılım özelliklerini bildirmek (kamera, bluetooth hizmeti gibi).
> Android API'leri dışında uygulamanın gerektirdiği API kütüphaneleri (Google Maps kütühanesi gibi).
Tüm uygulama bileşenlerinin bildirimi benzer şekilde yapılmalır:
- <activity> Aktivite elemanları
- <service> Hizmet elemanları
- <receiver> Mesaj alıcıları elemanları
- <provider> İçerik sağlayıcı elemanları
application tagları arasında biz kendi activitymizi koyuyoruz. İzin alırken
<uses-permission android:name="Alıncak isim"/> şeklinde alıyoruz.
activity android:name ve label kullanarak istersek yeni bir activity için izin alabiliriz. Sonraki kısımlarda değinelecektir.
Uygulamayı çalıştırdığınız da işlem yapmadığını görüceksiniz.Sebebi ise emülatör’ün
içinde herhangi bir sms göndercek işlev yapacak birim yok.. Telefondan
denediğinizde sonuca ulaşacaksınız. Uygulamanın emülatörde çalışması. Telefonda
çalıştırmak içinde apk dosyası yaratmalısınız.
Bu dersimizde android ile ilgili bir uygulamanın nasıl yapıldığını, sürecin nasıl işledi, bir uygulamada izin almaya ilk adımı attık ve güzel bir uygulama yaptık. Aşağıdaki dersleri de inceleyerek daha da ileri seviye uygulama yapacağız. Bu dersi şu sebepten işledim tasarım olsun, kodlama olsun çok kolay olmasada android’i öğrenmek kolay ve hızlıdır.
Bu dersimizde android ile ilgili bir uygulamanın nasıl yapıldığını, sürecin nasıl işledi, bir uygulamada izin almaya ilk adımı attık ve güzel bir uygulama yaptık. Aşağıdaki dersleri de inceleyerek daha da ileri seviye uygulama yapacağız. Bu dersi şu sebepten işledim tasarım olsun, kodlama olsun çok kolay olmasada android’i öğrenmek kolay ve hızlıdır.
0 Yorumlar
Bizimle fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.