Bir n değeri için f(x)=∑ x2 şeklindeki fonksiyonun değerini hesaplayıp
ekrana yazan algoritmayı geliştiriniz.
Çözüm: Bu algoritma oldukça basit bir şekle sahip olup benzer şekildeki tüm fonksiyonları küçük değişikliklerle rahatça hesaplayabilecek bir algoritmadır. Sadece 4. adımı değiştirerek oldukça fazla sayıda algoritma veya sorun türetilebilir.
ekrana yazan algoritmayı geliştiriniz.
Çözüm: Bu algoritma oldukça basit bir şekle sahip olup benzer şekildeki tüm fonksiyonları küçük değişikliklerle rahatça hesaplayabilecek bir algoritmadır. Sadece 4. adımı değiştirerek oldukça fazla sayıda algoritma veya sorun türetilebilir.
66.N OKU
67.F=0
68.X=1
69.F=F+1/(X*X)
70.X=X+1
71.EĞER X<=N İSE 4. ADIMA GİT
72.F YAZ
67.F=0
68.X=1
69.F=F+1/(X*X)
70.X=X+1
71.EĞER X<=N İSE 4. ADIMA GİT
72.F YAZ
10. Soru
n 1
F(x)= ∑ x2 şeklindeki bir fonksiyon için f(x)>=kk şartını sağlayan en
x=1
küçük n değerini bulabilecek bir algoritma geliştiriniz. Kk ve n değerlerinin
klavyeden girildiğini düşünelim.
n 1
F(x)= ∑ x2 şeklindeki bir fonksiyon için f(x)>=kk şartını sağlayan en
x=1
küçük n değerini bulabilecek bir algoritma geliştiriniz. Kk ve n değerlerinin
klavyeden girildiğini düşünelim.
73.KK OKU
74.N OKU
75.F=0
76.X=1
74.N OKU
75.F=0
76.X=1
77.F=F+1/(X*X)
78.X=X+1
79.EĞER F<KK İSE 5. ADIMA GİT
80.F,X YAZ
Çözüm: Yan yana veya alt alta bu konuda algoritma düzeyinde
yapabilecek bir tanım yok bu işlem daha çok Programlama dili ile
hallolabilecek bir işlemdir. Bu nedenle burada o ifade dikkate alınmamıştır.
78.X=X+1
79.EĞER F<KK İSE 5. ADIMA GİT
80.F,X YAZ
11. Soru
Genel Gösterimi Xn=n2 şeklinde olan bir dizinin n. Elemanına kadar tüm elemanlarını ekranda yan yana gösterecek programın algoritmasını geliştiriniz.
Genel Gösterimi Xn=n2 şeklinde olan bir dizinin n. Elemanına kadar tüm elemanlarını ekranda yan yana gösterecek programın algoritmasını geliştiriniz.
81.N OKU
82.X=1
83.X*X YAZ
84.X=X+1
85.EĞER X<=N İSE 3. ADIMA GİT
82.X=1
83.X*X YAZ
84.X=X+1
85.EĞER X<=N İSE 3. ADIMA GİT
86.SON
12. Soru
Klavyeden 0-Sıfır girilinceye kadar girilen bir dizi sayının karelerinin ortalamasını bulacak program için algoritma geliştiriniz.
Çözüm: Bu algoritma 7.sorudaki algoritmaya benzer bir algoritmadır. Ve bu şekilde biri birine çok benzeyen bir sürü örnek verilebilir ve soru sorulabilir.
Klavyeden 0-Sıfır girilinceye kadar girilen bir dizi sayının karelerinin ortalamasını bulacak program için algoritma geliştiriniz.
Çözüm: Bu algoritma 7.sorudaki algoritmaya benzer bir algoritmadır. Ve bu şekilde biri birine çok benzeyen bir sürü örnek verilebilir ve soru sorulabilir.
87.SAY=0
88.T=0
89.X OKU
90.EĞER X=0 İSE 8. ADIMA GİT
91.T=T+X*X
92.SAY=SAY+1
93.3. ADIMA GİT
94.ORT=T/SAY
95.ORT YAZ
88.T=0
89.X OKU
90.EĞER X=0 İSE 8. ADIMA GİT
91.T=T+X*X
92.SAY=SAY+1
93.3. ADIMA GİT
94.ORT=T/SAY
95.ORT YAZ
13. Soru
Klavyeden girilecek iki pozitif tam sayının OBEB (Ortak Bölenlerin En Büyüğü)’ini bulacak algoritmayı geliştiriniz. Örneğin elimizde 3654 ve 1365 değerleri olsun. Bu değerlerin OBEB’i şu şekilde bulunmaktadır.
Klavyeden girilecek iki pozitif tam sayının OBEB (Ortak Bölenlerin En Büyüğü)’ini bulacak algoritmayı geliştiriniz. Örneğin elimizde 3654 ve 1365 değerleri olsun. Bu değerlerin OBEB’i şu şekilde bulunmaktadır.
3654 / 1365
1365 / 924
924 / 441
441 / 42
42 / 21
42 / 21
Kalan 924
Kalan 441
Kalan 42
Kalan 21
Kalan 0 Kalan 0-Sıfır oluncaya kadar sıra ile bölme
Kalan 441
Kalan 42
Kalan 21
Kalan 0 Kalan 0-Sıfır oluncaya kadar sıra ile bölme
yapılmaktadır. OBEB değeri ise 21 olarak bulunan değerdir.
Bu işlem sırasında ve yineleme özelliklerini kullanarak iki sayının OBEB’ini bulunuz. Kalanı bulmak için % operatörünün tanımlı olduğunu varsayıp kullanabilirsiniz.
Çözüm:
Bu işlem sırasında ve yineleme özelliklerini kullanarak iki sayının OBEB’ini bulunuz. Kalanı bulmak için % operatörünün tanımlı olduğunu varsayıp kullanabilirsiniz.
Çözüm:
96.A, B OKU
97.KALAN=A%B
98.EĞER KALAN=0 İSE 7. ADIMA GİT
99.A=B
100.B=KALAN
101.2. ADIMA GİT
102.B YAZ
97.KALAN=A%B
98.EĞER KALAN=0 İSE 7. ADIMA GİT
99.A=B
100.B=KALAN
101.2. ADIMA GİT
102.B YAZ
14. Soru
x2 x4 x6 x8
Cos(x)=1 − 2! + 4! − 6! + 8! ...şeklinde tanımlanmış bir Cos açılım
fonksiyonu için X değeri klavyeden girilmektedir. İlk 10 terim için COS fonksiyonunun sonucunu hesaplayıp ekrana yazacak algoritmayı geliştiriniz. Bu algoritmayı geliştirirken standart işlemlerden başka fak(n), üs(taban,üs) şeklinde tanımlı fonksiyonlarını kullanabilirsiniz.
Çözüm:
x2 x4 x6 x8
Cos(x)=1 − 2! + 4! − 6! + 8! ...şeklinde tanımlanmış bir Cos açılım
fonksiyonu için X değeri klavyeden girilmektedir. İlk 10 terim için COS fonksiyonunun sonucunu hesaplayıp ekrana yazacak algoritmayı geliştiriniz. Bu algoritmayı geliştirirken standart işlemlerden başka fak(n), üs(taban,üs) şeklinde tanımlı fonksiyonlarını kullanabilirsiniz.
Çözüm:
103.X OKU
104.TERİM=1
105.KS=2
106.F=1
107.İŞARET=-1
108.F=F+İŞARET*ÜS(X,KS)/FAK(KS)
104.TERİM=1
105.KS=2
106.F=1
107.İŞARET=-1
108.F=F+İŞARET*ÜS(X,KS)/FAK(KS)
109.İŞARET=İŞARET * (-1)
110.TERİM=TERİM+1
111.KS=KS+2
112.EĞER TERİM<10 İSE 6. ADIMA GİT
113.F YAZ
110.TERİM=TERİM+1
111.KS=KS+2
112.EĞER TERİM<10 İSE 6. ADIMA GİT
113.F YAZ
15. Soru
Klavyeden girilen A ve B gibi iki değerin yerlerini değiştirerek ekrana yazan algoritmayı geliştiriniz.
Çözüm: Burada anlatılmak istenen herhangi bir çift değişkenin içindeki değerleri yer değiştirmektir. Bir çok programda bu tarz işlemler ihtiyaç duyulur. Örneğin birinci değerin ikinci değere göre her zaman büyük olmasını sağlayan bir algoritma söz konusu ise burada aşağıdakine benzer bir yöntem kullanılmalıdır.
Klavyeden girilen A ve B gibi iki değerin yerlerini değiştirerek ekrana yazan algoritmayı geliştiriniz.
Çözüm: Burada anlatılmak istenen herhangi bir çift değişkenin içindeki değerleri yer değiştirmektir. Bir çok programda bu tarz işlemler ihtiyaç duyulur. Örneğin birinci değerin ikinci değere göre her zaman büyük olmasını sağlayan bir algoritma söz konusu ise burada aşağıdakine benzer bir yöntem kullanılmalıdır.
114.A, B OKU
115.TMP=A
116.A=B
117.B=TMP
118.A, B YAZ
115.TMP=A
116.A=B
117.B=TMP
118.A, B YAZ
0 Yorumlar
Bizimle fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.