Arduino İndir
Programımızı indirip kurduktan sonra programımızı açıyoruz.Değişken tipleri int ,char,long,float,double değişkenleri bizi karşılamaktadır.Bu değişkenlerin hepsi ram de belli bir alan kaplamaktadır.Bu değişkenlerin ramde kaç byte kabladağı konusundaki bilgiyi aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz.
TİP | DEKLARASYON | printf( ); | scanf( ); | Minimum | Maksimum | Byte |
Karakter | char degisken; | printf("%c",degisken); | scanf("%c",°isken); | -128 | 127 | 1 |
Kısa Tam Sayı | short degisken; | printf("%d",degisken); | scanf("%d",°isken); | -32768 | 32767 | 2 |
Tamsayı | int degisken; | printf("%d",degisken); | scanf("%d",°isken); | -32768 | 32767 | 2 |
Uzun Tamsayı | long int degisken; | printf("%ld",degisken); | scanf("%ld",°isken); | -2147483648 | 2147483647 | 4 |
İşaretsiz Tamsayı | unsigned int degisken; | printf("%u",degisken); | scanf("%u",°isken); | 0 | 65535 | 2 |
İşaretsiz Uzun Tamsayı | long unsigned degisken; | printf("%lu",degisken); | scanf("%lu",°isken); | 0 | 4294967295 | 4 |
Virgüllü Sayı | float degisken; | printf("%f",degisken); | scanf("%f",°isken); | 1,17549e-38 | 3,40282e+38 | 4 |
Uzun Virgüllü Sayı | double degisken; | printf("%lf",degisken); | scanf("%lf",°isken); | 2,22504e-308 | 1,79769e+308 | 8 |
Değişken tanımlarken şu yapıyı kullanmaktayız.Değişken tipi değişken adı şeklinde tanımlanmaktadır.Bu değişken tiplerini kullanarak değer ataya bilmekteyiz. İlk değişken tanımlarken bir değer atanabilirken daha sonrada değer atabiliriz.
char kelime='a';
int sayi=5;
şeklinde atama yapılmaktadır.Değişken tanımlama biçimleri şu şekildedir.
int sayi;
char karakter
long uzun_sayi
double 06yazilimtuneli dediğimizde hata verecektir.Değişken isimleri vermenin belli kuralları vardır.Değişken isimleri rakamla başlayamaz.Büyük ve küçük yazma arasında farklar mevcuttur.Daha fazla bilgi için aşağıdaki videoyu izleyiniz.
0 Yorumlar
Bizimle fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.